Donnerstag, 16. Februar 2012

1453


Selamunaleykum canlar,

Fetih1453 bugün Avrupada Sinemalara girdi.
Heycanla beklemistim ama biraz hayal kirikligi oldu bende, fragmanlarini izledikten sonra. Genel olarak (izlemedim henüz) güzel bir Yapima benziyo, kaliteli duruyo. Savas Sahnelerine simdiden bayildim. Ancak bildigimiz üzere osmali oldukca dinine düskün ve her sartlarda dört dörtlük yasamaya calisan bir Imparatorluktu. Kadinlarin giyimi,Dans ettikleri, Ulubatli Hasan ve ona sarilan kadinin(Era) bulundugu Sahneler pek Filimin adina ve basta dile getirilen Hadisi Serife uygun bulmadim. 

Artik na pak , bakacaz görecez. Insallah kendimizi yanlis tanitmayiz.



 


Hallo meine lieben,
ab heute läuft der Film Fetih1453 in den Kinos. Für die, die es nicht kennen es geht um das osmanische Reich und die belagerung von Konstantinopel.


 

Im Jahre 1453 belagert ein osmanisches Heer unter der Führung des Sultans Mehmed II Konstantinopel, die Hauptstadt des Byzantinischen Reiches. Am 29. Mai erobern die Osmanen schließlich die Stadt und legen damit den Grundstein zum Aufstieg ihres Reiches zu einer Großmacht.
Quelle:kino-zeit.de


Meine Meinung zum Trailer (den ganzen Film möchte ich mir insallah noch ansehen) ist ; er ist super professionel gemacht, spannende Szenen, jedoch passt einiges finde ich nicht ins Bild. Die Osmanen waren sehr religiös, in hinsicht auf die Szenen mit den Frauen, ihre Bekleidung.

 







Kommentare:

  1. haklisin canim kadinlarin giyimi ve dans ettikleri sahne pek uygun olmamis. ama filmi bende cok merak ettim. izlemeyi düsünüyorum. bakalim filmin geneli nasil..

    AntwortenLöschen
  2. muhteşem yüzyılda öyle işte açılmazsa bir yerler dönmezse entrikalar kurgulayıp biraz hikaye katmazsalar istedikleri gişeyi alamayacaklarından korkuyorlar ve sonra gençlere yanlış tarih bilgisi kalıyor :(

    AntwortenLöschen
  3. bende çok merak ediyorum,hala izleyemedim :(

    AntwortenLöschen
  4. Film tepeden tırnağa çöplük... Sakın abarttığımı düşünmeyin. Ve kesinlşkle kasıtlı olarak yapılıyor. Hem dini hem milli duygu ve hassasiyetler ayaklar altında. Osmanlı da en önemli 2 dönem Fatih ve Kanuni dönemleridir. Muhteşem Pisyıl ile Kanuni'yi, Fetih ile Fatih'i aslında ayaklar altına aldılar. Bir büyük oyunun iki ayrı parçası. Araya birkaç tekbir sıkıştır, sonra bilinçaltlarına doldur Osmanlı ile ilgisiz bir Osmanlı'yı... Fatihle ilgisiz bir fatih'i... İşin en ilginci şaşıracaksınız belki ama Ulubatlı Hasan diye surlara sancak diken bir Osmanlı askeri yok ki... Olmayan kahramanı Fatih'in kılılç ustası yap. Fatih'e bir divan üyesine tokat atacak kadar psikopatlık yükle... Fatih'in eşini dekolte ortalıkta gezdir. Fatih'in babasını şehzadesini görmeyecek kadar duygusuz yap... O kadar çok ki.
    Mü'min bir tarihçi olarak yorumladım. Rabbime emanet olun...

    AntwortenLöschen